Lenyűgöző felvételek: sarki fény, napraforgók, meteorzápor – így telt a 2024-es év a csillagok alatt! (VIDEÓ)
Egy alföldi férfi több mint 200 órán át videózta az égboltot, pazar videó született.
Karácsony Gergely továbbra is megnehezíti az autóval közlekedők életét Budapesten. A Nagykörúton és az Üllői úton felfestett biciklisávok és a Lánchíd lezárása után most a rakpart következik.
Nyitókép: Mario Tama / Getty Images
A Magyar Autóklub (MAK) kitart azon álláspontja mellett, hogy a pesti alsó rakpart lezárása nem elfogadható. A szervezet emlékeztet arra, hogy a fővárosi önkormányzat korábban megígérte, hogy a rakpart fejlesztése során figyelembe veszi majd a közlekedési hálózat egészének működését, és első lépésként csak azokat a fejlesztési elemeket fogja megvalósítani, amelyek nem befolyásolják a rakpart jelenlegi közúti közlekedési szerepét – írta meg a Magyar Nemzet.
A pesti alsó rakpart megújítását célzó projekt előkészítése ezek alapján széles társadalmi támogatásra alapozva, a tervezés további időszakában a partnerségi egyeztetések fenntartása mellett folytatódhat, a térépítészeti és környezetalakítási kérdésekben alapul véve az ideiglenes használatok tapasztalatait
– írta a szervezet.
A MAK emellett emlékeztet, hogy a fővárosi önkormányzat a korábbi ígérete szerint, egy mérési sztenderdek alapján működő monitoringrendszert fog majd felállítani, a tesztidőszakok eredményeinek értékelésére. A lap szerint ez a monitoringrendszer kidolgozása folyamatban van, de még nem készült el, és a partnerek között egyetértés van abban, hogy a jelenlegi, nyári, munkaszüneti mérések így nem alapozhatják meg a döntést.
Tehát a tervezési munka folyik, de döntés még nem születhetett
– írja a MAK.
A szervezet hozzátette, hogy a főváros belső területeinek forgalomcsökkentési törekvéseivel alapvetően egyetért, de hangsúlyozta, hogy az „ötletelés helyett kompetens szakmai szereplők bevonásával, valós helyzetértékelésre épített, alapos szakmai viták alapján kialakított, egységes koncepcióra és a feltételek megteremtésére lenne szükség”.
***